Discussion on the Loaner Ship Matrix – Ships with Modules for Sale Hello everyone, I’d like to open a discussion about the Loaner Ship Matrix and the situation regarding ships that have purchasable modules. As you may know, the loaners currently provided only reflect the base functionality of the ships and do not take into account any modules purchased. This creates a situation where players who invest in additional modules, such as those for refinery or medical gameplay, are unable to experience the gameplay tied to their purchase. Problem Encountered For example, in my case, I purchased a refinery module for a ship. However, the loaner provided is a Carrack, an exploration ship that has nothing to do with refinery or mining. This leaves me in a frustrating position where I cannot test the gameplay I paid for, and no alternative is offered. The rules of the Loaner Ship Matrix clearly state that loaners are not meant to be perfect 1:1 replacements for unavailable ships, but they are supposed to allow players access to a comparable experience. In the case of modules, this objective is not being met. Suggestions for Improvement Adapt loaners to purchased modules: For instance, a refinery module could grant access to a Prospector, which aligns with mining and refinery gameplay. A medical module could be linked to a Cutlass Red, and so on. This wouldn’t impact the base ship’s loaner but would provide a temporary solution that makes sense. Reassess the purpose of loaners: The goal of the Loaner Ship Matrix is to ensure that players can experience part of the gameplay they’ve paid for. As it stands, this goal isn’t being met for modules. Facilitate constructive dialogue: As a community, it would be helpful to discuss possible adjustments and propose balanced solutions to the development team. Conclusion I’m not asking for a total overhaul of the Loaner Ship Matrix. But for the specific case of ships with modules, I believe an adjustment would greatly enhance the player experience. What do you think? Have you encountered similar issues with your ships or modules? I’d love to hear your thoughts and ideas on this topic! Thank you for your input. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- French Version ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Bonjour à tous, Je voudrais ouvrir une discussion autour de la Loaner Ship Matrix et des vaisseaux qui disposent de modules spécifiques en vente. Comme vous le savez peut-être, les loaners attribués ne concernent que les fonctionnalités de base des vaisseaux, sans prendre en compte les modules achetés. Cela crée une situation où les joueurs qui ont investi dans des modules additionnels, comme ceux dédiés à la raffinerie ou à la médecine, ne peuvent pas expérimenter le gameplay correspondant à leur achat. Problème rencontré Par exemple, dans mon cas, j’ai acheté un module de raffinerie pour un vaisseau. Mais le loaner attribué est un Carrack, un vaisseau d’exploration qui n’a rien à voir avec la raffinerie ou le minage. Cela me laisse dans une impasse : je ne peux pas tester le gameplay pour lequel j’ai payé, et il n’y a actuellement aucune solution. Les règles de la Loaner Ship Matrix expliquent bien que les loaners ne sont pas des remplacements 1:1 pour les vaisseaux, mais ils devraient tout de même permettre d'accéder à une expérience proche de ce que les joueurs attendent. Dans le cas des modules, cet objectif n’est pas atteint. Propositions d’amélioration Adapter les loaners aux modules achetés : Par exemple, un module de raffinerie pourrait donner droit à un Prospector, qui reflète le gameplay de minage et de raffinerie. Un module médical pourrait être lié à un Cutlass Red, etc. Cela n’affecterait pas le loaner du vaisseau de base, mais offrirait une solution temporaire plus logique. Revoir l’intention derrière les loaners : L’objectif de la Loaner Ship Matrix est d’assurer que les joueurs puissent tester une partie de l’expérience pour laquelle ils ont payé. Actuellement, cet objectif n’est pas respecté pour les modules. Faciliter un dialogue constructif : En tant que communauté, il pourrait être intéressant de discuter ensemble des ajustements possibles, pour proposer des solutions équilibrées à l’équipe de développement. Conclusion Je ne demande pas une refonte totale de la Loaner Ship Matrix. Mais pour les cas spécifiques des vaisseaux avec modules, il me semble qu’un ajustement serait bénéfique. Qu’en pensez-vous ? Avez-vous rencontré des situations similaires avec vos vaisseaux ou vos modules ? Je serais curieux d’entendre vos retours et vos idées sur ce sujet ! Merci pour vos réponses.